Potato-potato (poteto-potato).. - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu Potato-potato (poteto-potato).. - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu

Potato-potato (poteto-potato)..

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

30 Augustus 2016 | Verenigde Staten, San Diego

French fries, oké..dat is friet. Chips, bij de 'fish and chips'..ook friet. Chips van Lays, ook chips dan? En wat zijn dan gebakken aardappeltjes? Baked potatoes, fried potatoes? Baked potatoes kreeg Simone vanochtend bij haar ontbijt..en soort rösti. Fried potatoes bestelde ik vanavond bij mijn groentewrap..een bord vol naturel chips! Ik begrijp er geen zak (chips) meer van..

Dan is er nog het mysterie van de wasmachine..beneden in het hotel is een washok, ideaal. Terwijl wij lekker chips zaten te eten draaide onze was. Met enige verwarring, en lichtelijk de slappe lach, liepen we na het eten terug naar de wasmachine om onze was op te halen. Leeg..!! Iemand had onze stringetjes, bh's, hemdjes, shirtjes, broeken..alles uit de wasmachine gehaald!! Het enige wat nog aan stond was een droger..zou het daar dan in zitten? Voor de droger moet je ook betalen..dat zou betekenen dat iemand onze was eruit heeft gehaald, in de droger heeft gestopt en dan ook nog voor ons heeft betaald? Misschien iemand die m'n jurkje leuk vond voor haar dochter en dacht..die moet maar wat krimpen? Snel trokken we de deur open, hopende dat onze kleren daarin zouden zitten. Gelukkig!! Daar was onze was. Maar het blijft vreemd..en een gek idee dat een vreemde aan onze kleren heeft gezeten..

Vandaag zijn we naar Sea World San Diego geweest..we wisten niet hoe snel we bij de orka's moesten komen. Wat een prachtige beesten! Groot en mooi, dat zwart en wit..ze lijken zo lief, maar worden niet voor niets de 'killer whale' genoemd in het Amerikaans. Een aantal jaar geleden is er nog een trainer, van een andere Sea World overleden omdat een orka haar het water in heeft getrokken en haar heeft doen laten verdrinken. Wij hebben vandaag alleen de mooie kanten gezien.. Verschillende shows werden opgevoerd met de orka's, met dolfijnen, zeeleeuwen en otters. Het blijft een beetje dubbel, zo'n park. Aan de ene kant helpen ze heel veel dieren maar aan de andere kant zitten de beesten naar mijn idee toch vaak wel in te kleine bassins. En die kunstjes..heel leuk voor ons, maar ook voor hen?!
Wij hebben in ieder geval genoten van onze dag. Morgen ons laatste dagje en nachtje in San Diego alweer!! Time flies..

  • 30 Augustus 2016 - 17:53

    Beppe:

    Zijn jullie ook nat geworden bij de orka?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Uhm..een omschrijving van mezelf?! Ik denk dat als jullie mijn blog lezen wel weten wie ik ben en dat jullie me anders al lezende wel een beetje leren kennen dus een omschrijving van mijzelf sla ik even over.. Wat ik wel wil vertellen is dat ik in Suriname stage zal gaan lopen op de verloskamers van het Academisch Ziekenhuis Paramaribo. Ik studeer vroedkunde aan Artesis Hogeschool Antwerpen. In juni hoop ik af te studeren zodat ik aan het werk kan als verloskundige! De VLIR-beurs heeft er mede voor gezorgd dat ik deze reis kan maken. Voor studenten in België die erover nadenken om ook stage in Suriname te gaan lopen is het zeker aan te raden om even te kijken op de volgende website: http://www.vliruos.be/index.php?navid=425. Suriname is de "tweede reis" die ik maak. In 2009 ben ik vijf maanden in Oeganda geweest. Vind je het leuk om daar nog iets van te lezen? Dan kun je kijken op: www.bloggen.be/sanne_in_uganda

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 27696

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 01 Oktober 2016

Huwelijksreis

31 Januari 2012 - 30 November -0001

Stage verloskunde

Landen bezocht: