Jumping beans - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu Jumping beans - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu

Jumping beans

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

31 Augustus 2016 | Verenigde Staten, San Diego

Terwijl ik deze blog schrijf zit Simone gefascineerd te kijken naar haar souvenir uit Old town San Diego. Jumping beans..deze bonen worden gevonden in de bergen hier in de buurt, en ze springen, zoals de naam al zegt.. Eerlijk gezegd dacht ik in eerste instantie, wat een grap..hoe kun je toeristen voor de gek houden?! Een hele beschrijving erbij..ik haakte halverwege af maar Simone vond het natuurlijk bere interessant! En nu ik het hele verhaal heb gehoord, moet ik toegeven, is het best grappig. In iedere boon groeit namelijk een klein vlindertje. Als het warm is gaat de larve in de boon bewegen om af te koelen waardoor de boon gaat bewegen/springen..na ongeveer een maand komen de vlindertjes uit, en stopt de boon dus met springen. Ik ben benieuwd..we houden jullie op de hoogte!

Voor vandaag hadden we lekker niks op de planning..een dag waarop we lekker konden doen waar we zin in hadden. Dat doen we natuurlijk de hele vakantie, maar de afgelopen week lagen al veel dingen vastgelegd. Vanochtend hebben we een beetje uitgeslapen, om 8.00 uur ging de wekker haha, moet je nagaan hoe laat hij de afgelopen dagen ging! Eind van de ochtend zijn we naar het strand gereden..dit keer een ander strand dan het hippiestrand. Hier waren voornamelijk surfers, geen vervelend uitzicht moet ik zeggen.. Het leuke hier is, dat iedereen heel gemoedelijk met elkaar om lijkt te gaan. Waar wij eerst 'bang' waren voor de criminaliteit in de grote stad, zien we eigenlijk het tegenovergestelde. Auto's worden met open ramen geparkeerd en mensen laten hun spullen onbeheerd achter. Wat dan wel weer erg gemoedelijk is, is dat er geen toiletdeuren zaten voor de openbare toiletten..lekker samen zitten shitten dus ;)!

De zon brandde flink dus we besloten in de middag naar het hotel te gaan om nog even bij het zwembad onder de parasol te liggen, althans..Simone onder de parasol en ik ernaast! Vanavond zijn we naar Old town geweest. Wat is dat leuk! Het was net alsof we in Mexico waren, tenminste..dat is het beeld dat ik erbij heb. Mannen met gitaren, deze keer geen hippies maar Mexicanen. Het eten werd op straat gemaakt, en smaakte ook erg goed! Tientallen souvenirwinkeltjes en restaurantjes kleurden de straat met hun lampjes alle kleuren van de regenboog..heel gezellig!

Vandaag was onze laatste dag alweer in San Diego. Morgen gaan we naar Tucson!

Kus van ons ♡

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Uhm..een omschrijving van mezelf?! Ik denk dat als jullie mijn blog lezen wel weten wie ik ben en dat jullie me anders al lezende wel een beetje leren kennen dus een omschrijving van mijzelf sla ik even over.. Wat ik wel wil vertellen is dat ik in Suriname stage zal gaan lopen op de verloskamers van het Academisch Ziekenhuis Paramaribo. Ik studeer vroedkunde aan Artesis Hogeschool Antwerpen. In juni hoop ik af te studeren zodat ik aan het werk kan als verloskundige! De VLIR-beurs heeft er mede voor gezorgd dat ik deze reis kan maken. Voor studenten in België die erover nadenken om ook stage in Suriname te gaan lopen is het zeker aan te raden om even te kijken op de volgende website: http://www.vliruos.be/index.php?navid=425. Suriname is de "tweede reis" die ik maak. In 2009 ben ik vijf maanden in Oeganda geweest. Vind je het leuk om daar nog iets van te lezen? Dan kun je kijken op: www.bloggen.be/sanne_in_uganda

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 27689

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 01 Oktober 2016

Huwelijksreis

31 Januari 2012 - 30 November -0001

Stage verloskunde

Landen bezocht: