Zondag wasdag! - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu Zondag wasdag! - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu

Zondag wasdag!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 September 2016 | Verenigde Staten, Sedona

Boven ons bed hangen twee zelf gefabriceerde waslijnen..aan de ene kant vast aan beide kanten van de gordijnenrails en aan de andere kant aan het openingsmechanisme van de deur en de andere gaat de hoek om de badkamer in.. De kamer is bezaaid met schone was, we gebruiken hier ook nogal wat! Twee keer per dag trekken we gerust wat anders aan.

Vanochtend zijn we op jeeptour door de Canyon geweest. "It is gonna be a bumpy ride"..well,  it was! Zo'n stoere vrouw, grappig, heeft wat te vertellen, een globetrotter, lijkt zo'n lekker nonchalante houding te hebben..zo'n vrouw op wie we allemaal stiekem wel een beetje willen lijken, reed ons over het hobbelige wegdek alsof ze het dagelijks doet. Maargoed, dat doet ze natuurlijk ook..! Het was goed dat we in de riem zaten, die hield ons op onze plekken. Meerdere keren ben ik volledig de lucht in gegaan en teruggetrokken door m'n riempje! Maar, het uitzicht mocht er zeker zijn! Prachtig rode rotsen..in allerlei verschillende vormen. Het grappige is dat er een paar creatieve mensen zijn geweest die hebben geprobeerd om herkenbare vormen te vinden in de bergen en zo worden de bergen nu ook genoemd. Zo doe ik dat wel eens met wolken, vaak begrijpt Simone er dan niks van wat ik zie in die wolken, dat hadden we nu ook een beetje met de rotsen. De Snoopy mountain, jeetje..daar had je toch wel echt veel fantasie voor nodig maargoed, we konden erin komen. De theepot, nou daar zag ik toch echt niks in. Een olifant, Simone en ik zagen in de berg naast de oorspronkelijke olifant allebei een olifant..met die fantasie van deze mensen maak je van een theepot nog een olifant! Welke ik wel duidelijk zag was de 'Clinton and Monica rots'. Monica zit op haar knieën, Clinton staat ervoor en halverwege Clinton zie je een klein 'uitsteekseltje'..ja sorry Clinton, ik kan toch niet zeggen dat hij groot was! Dat vond ik dan wel weer humor..
De rest van de middag hebben we doorgebracht in het centrum. Lekker op een terrasje gezeten, uitlunchen, wat gewinkeld..zoals vakantiedagen er wel vaker uitzien..heerlijk!

Ken je dat gevoel..lekker winkelen in het buitenland in zo'n enorme supermarkt? Eind van de middag zijn we naar een grote supermarkt gereden. Lekker kijken wat ze allemaal verkopen..alles is net anders dan thuis, en juist dat maakt het zo leuk! Inmiddels zijn we VIP leden van de supermarkt..niet omdat we er vaak komen, het was de eerste keer..maar dan kregen we korting ;)! Onze ultieme aankoop was een zak met broodjes en kaas. Vanavond hebben we dan ook lekker op bed een broodje met kaas gegeten en een film gekeken. Wat kan dat genieten zijn, even niet uiteten! Pff, we klinken zo echt als een stel verwende nesten! Maar even gewoon is zo lekker!

Voor het avondeten wilden we romantisch de sunset bekijken. Deze zou volgens de kenners hier prachtig zijn. Ons werd aangeraden om naar het vliegveld in Sedona te rijden, daar kun je het mooi zien. Colaatje in de tas..wat pasgekochte nootjes mee.. kleedje? Nee we kunnen vast ergens op een bankje of rots zitten. Haha, nou..niets was minder waar! Al filerijdend zijn we bij het uitkijkpunt gekomen om vervolgens met ongeveer 200 andere mensen de zonsondergang te bekijken. Wat een romantiek..de nootjes en colaatjes gingen ongeopend weer mee terug naar het hotel. De zonsondergang was wel prima..haha nee hoor, prachtig!
Morgen hebben we nog een dagje in Sedona. 5 september is het laborday, een nationale feestdag hier. Waarschijnlijk zal het meeste gesloten zijn maar er is wel een markt waar we even gaan kijken en daarna waarschijnlijk lekker zwemmen in een rivier. Nog een chill dagje dus!

Verder is mn moeder morgen jarig..of voor jullie, eigenlijk vandaag al! Mam, van harte gefeliciteerd! Love you en een dikke kus van ons!

  • 05 September 2016 - 20:12

    Sharon:

    Haha daar waren meer toeristen op uit dus!! Klinkt allemaal ontzettend gaaf wat jullie meemaken... Gefeliciteerd lieverds met (schoon) mams!! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Uhm..een omschrijving van mezelf?! Ik denk dat als jullie mijn blog lezen wel weten wie ik ben en dat jullie me anders al lezende wel een beetje leren kennen dus een omschrijving van mijzelf sla ik even over.. Wat ik wel wil vertellen is dat ik in Suriname stage zal gaan lopen op de verloskamers van het Academisch Ziekenhuis Paramaribo. Ik studeer vroedkunde aan Artesis Hogeschool Antwerpen. In juni hoop ik af te studeren zodat ik aan het werk kan als verloskundige! De VLIR-beurs heeft er mede voor gezorgd dat ik deze reis kan maken. Voor studenten in België die erover nadenken om ook stage in Suriname te gaan lopen is het zeker aan te raden om even te kijken op de volgende website: http://www.vliruos.be/index.php?navid=425. Suriname is de "tweede reis" die ik maak. In 2009 ben ik vijf maanden in Oeganda geweest. Vind je het leuk om daar nog iets van te lezen? Dan kun je kijken op: www.bloggen.be/sanne_in_uganda

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 27717

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 01 Oktober 2016

Huwelijksreis

31 Januari 2012 - 30 November -0001

Stage verloskunde

Landen bezocht: