Rolverdeling - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu Rolverdeling - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu

Rolverdeling

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 September 2016 | Verenigde Staten, Bluff

In ieder goed huwelijk heb je een rolverdeling.. ik rij, althans hier, en Simone navigeert. Niet omdat ik nu perse beter rijd, maar meer omdat Simone beter navigeert! Simone is meer van het dingetjes van te voren regelen en ben ik meer van het doen en we zien wel.. Vandaag hebben we de rollen even omgedraaid. Dat was ook leuk! Als bijrijder de mooie wereld verkennen! En Simone reed alsof ze hier al jaren reed (jaja moppie, ik heb het in de blog geschreven!).
Vandaag zijn we langs de Grand Canyon naar Monument Valley gereden. Na een lange zoektocht..en dat kwam echt niet door mijn navigatiekunsten(!), besloten we in het stadje voor Monument Valley eerst te gaan lunchen..het was tenslotte al 14.30 uur, huh..15.30 uur? Waar we nooit meer bij stil hadden gestaan is dat er een uur tijdsverschil is! Met Nederland verschilt het nu acht uren. Nu kun je alles bijzonder vinden..maar voordat we hierheen gingen had ik thuis nog gezegd dat ik het bijzonder vond om 'door een tijdszone' te rijden. Dat had ik nog nooit gedaan! Je stapt wel eens een vliegtuig uit en dan is het zoveel uren eerder of later..maar nooit met de auto. Nou je voelt er dus niks van haha..! Voor 18.00 uur hadden we een jeeptour door Monument Valley gereserveerd. Gelukkig waren we mooi op tijd vertrokken.
Een indiaan, genaamd Frits (vond ik dan wel weer grappig) nam ons mee door Monument Valley. Nog 12 tot 15 indianen families wonen hier in het park. Frits vertelde ons dat zij het park ook beheren en dat ze hun eigen wetten hebben. Ze hebben hun eigen president, die ze iedere vier jaar kiezen. Daarnaast mogen ze ook stemmen bij de landelijke verkiezingen, ze zijn namelijk ook 'gewoon' US citizins. Ook vertelde Frits over een aantal gewoonten van de indianen, rituelen, hij heeft voor ons gezongen en we hebben een natuurlijke totempaal gezien (ik realiseer me dat dit wat vreemd klinkt..maar hij was van steen!). Hij vertelde verhalen over de bergen die waren te zien..mensen hadden er weer wilde fantasieën op losgelaten, beren, draken, olifanten..van alles was weer te zien in de bergen. We reden langs een paar dorpjes in het park. Wat direct opviel is dat deze indianen nog erg primitief leven. Geen stromend water, geen elektriciteit. Wel auto's, dat dan weer wel! Sommige mensen wonen in een caravan, anderen in een (voor onze begrippen) een simpel huis en weer anderen wonen in een zelfgemaakte hut van hout en klei. Ergens lijkt het een keuze van deze mensen om zo te leven, ze stappen zo in de auto en kunnen buiten het park een woning zoeken van alle gemakken voorzien. Maar het is mooi dat er nog steeds mensen zijn die tevreden zijn met deze manier van leven!

  • 11 September 2016 - 14:40

    Irene:

    Haha...Een natuurlijke totempaal... .van steen...
    Ik dacht even....;-0
    Veel plezier met al dat moois dat jullie zien!
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Uhm..een omschrijving van mezelf?! Ik denk dat als jullie mijn blog lezen wel weten wie ik ben en dat jullie me anders al lezende wel een beetje leren kennen dus een omschrijving van mijzelf sla ik even over.. Wat ik wel wil vertellen is dat ik in Suriname stage zal gaan lopen op de verloskamers van het Academisch Ziekenhuis Paramaribo. Ik studeer vroedkunde aan Artesis Hogeschool Antwerpen. In juni hoop ik af te studeren zodat ik aan het werk kan als verloskundige! De VLIR-beurs heeft er mede voor gezorgd dat ik deze reis kan maken. Voor studenten in België die erover nadenken om ook stage in Suriname te gaan lopen is het zeker aan te raden om even te kijken op de volgende website: http://www.vliruos.be/index.php?navid=425. Suriname is de "tweede reis" die ik maak. In 2009 ben ik vijf maanden in Oeganda geweest. Vind je het leuk om daar nog iets van te lezen? Dan kun je kijken op: www.bloggen.be/sanne_in_uganda

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 27703

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 01 Oktober 2016

Huwelijksreis

31 Januari 2012 - 30 November -0001

Stage verloskunde

Landen bezocht: