Raften op de Colorado river - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu Raften op de Colorado river - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu

Raften op de Colorado river

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 September 2016 | Verenigde Staten, Moab

Vanochtend vroeg ons bed uit..dat was het plan hé, maar het liep een beetje anders. Vannacht waren onze buren ietwat luidruchtig, èn het bed hier is een beetje krapjes (ja, daar waren de verwende prinsesjes weer)..dus we hadden niet heel geweldig geslapen. Toen vanochtend de wekker ging besloten we om ons nog lekker een keer om te draaien en nog een paar uurtjes verder te slapen. Eind van de middag zijn we wel alsnog naar Arches national park gegaan!
Maar eerst zijn we gaan raften. Beide met wat gezonde spanning, meldden we ons bij het vertrekpunt. Daar stonden nog twee andere meiden met wie we samen bleken te gaan. Een klein gezellig ploegje, zo met z'n viertjes. Later werd Jess daaraan toegevoegd, onze gids. Een erg leuk mens! De gezonde spanning verdween al snel toen we zagen hoe de rivier was, vrij rustig. Ik moet zeggen dat ik hier blij mee was..na m'n raftervaring in Oeganda had ik namelijk besloten om dit niet zo snel weer opnieuw te gaan doen (was toen hartstikke leuk hoor, maar ook enigszins pijnlijk en spannend). De moeilijkheidsgraad van raften wordt gescoord op een schaal van 1 tot 5, dit was een 2. Prima dus! Oeganda op 5, dat zegt genoeg denk ik.. Eigenlijk was het vandaag een hele relaxte toer. Lekker op het water tussen die mooie rode rotsen varen;)! De onderwatercamera kwam goed van pas Ronald en Bianca, hoewel hij niet echt nat is geworden haha..just in case!
Na het raften zijn we dus naar Arches national park geweest. Wederom een korte versie met de highlights. De Arches hadden we nog niet eerder gezien, ja gisteren eentje, maar daarvoor nog niet. Iets nieuws dus! Dit park staat er vol mee, er zijn er ongeveer 2000. De Arches zijn natuurlijke bruggen, of eigenlijk gaten in de rotsen. Door water en wind zijn deze gaten ontstaan. Vroeger mocht je op sommige Arches staan maar tegenwoordig mag dat niet meer omdat de Arches vroeg of laat in zullen storten omdat de gaten steeds groter worden door regen en de wind. Een mooi park om de highlights te bekijken!
Het eten beviel gister zo goed dat we vandaag weer bij de Thai zijn geweest, we werden hartelijk begroet..ze zullen vast denken, als Nederlanders eenmaal een plekje hebben gevonden dat ze goed vinden gaan ze er iedere keer heen terug! Dit was alleen ons laatste avondje hier!
Morgen gaan we naar Cedar city, vlakbij Bryce national park. Het plan is om morgen niet al te veel te doen en dan overmorgen op het paard door Bryce! Het mooiste national park als we andere toeristen hier moeten geloven, dus we zijn benieuwd!

  • 10 September 2016 - 18:29

    Beppe:

    Wat heerlijk dat jullie zo genieten. Wij hebben de arche op Google opgezocht,prachtig.Blijf genieten meiden voor je het weet is het weer voorbij dikke tut van Pake en Beppe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Uhm..een omschrijving van mezelf?! Ik denk dat als jullie mijn blog lezen wel weten wie ik ben en dat jullie me anders al lezende wel een beetje leren kennen dus een omschrijving van mijzelf sla ik even over.. Wat ik wel wil vertellen is dat ik in Suriname stage zal gaan lopen op de verloskamers van het Academisch Ziekenhuis Paramaribo. Ik studeer vroedkunde aan Artesis Hogeschool Antwerpen. In juni hoop ik af te studeren zodat ik aan het werk kan als verloskundige! De VLIR-beurs heeft er mede voor gezorgd dat ik deze reis kan maken. Voor studenten in België die erover nadenken om ook stage in Suriname te gaan lopen is het zeker aan te raden om even te kijken op de volgende website: http://www.vliruos.be/index.php?navid=425. Suriname is de "tweede reis" die ik maak. In 2009 ben ik vijf maanden in Oeganda geweest. Vind je het leuk om daar nog iets van te lezen? Dan kun je kijken op: www.bloggen.be/sanne_in_uganda

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 27699

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 01 Oktober 2016

Huwelijksreis

31 Januari 2012 - 30 November -0001

Stage verloskunde

Landen bezocht: