Mijn stoere vrouw die een looping overleefde - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu Mijn stoere vrouw die een looping overleefde - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu

Mijn stoere vrouw die een looping overleefde

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

'Mijn vrouw', ik moet er nog steeds aan wennen. Zaterdag sprak ik een kennis van vroeger, zij is na 8 jaar gewend om haar man 'haar man' te noemen.. onze wittebroodsweken zijn net voorbij dus ik mag nog even wennen. Hoewel, voorbij..we zijn op huwelijksreis!!

Los Angeles, Las Vegas, San Francisco, de Grand Canyon, zomaar een paar hoogtepunten van wat we de komende 40 dagen gaan doen. Hier hebben we zó naar uitgekeken en daar reden we net, in onze 'bescheiden' SUV, op de 9 baanssnelweg door Los Angeles.

De reis in Los Angeles stelde eigenlijk niets voor bij de vliegreis..want zoals bij vele bekend heeft Simone, mijn vrouw, ja ik blijf het maar herhalen..last van vliegangst. Met een lach, maar ook met een traan stapte ze het vliegtuig in. En dat voorop, zonder zolderstok! Nog voordat de deur dicht ging zei ze: "eigenlijk ga ik er het liefst nu uit". Eerder deze week vroeg ze me of ik wilde scheiden als ze toch niet mee zou gaan..uiteraard uit de grap. Maarja, wat zeg je dan op het moment dat ze zegt dat ze er eigenlijk wel uit zou willen? Uhm..niets..een knuffel en het wordt straks vast beter. En dat werd het! Na twee Oxazepam viel ze zelfs in slaap..waarna ze vrij geschrokken weer wakker werd omdat ze het idee had dat het vliegtuig een looping maakte.. haha was het de Oxazepam of de turbulentie die we even hebben gehad? Eén ding weet ik wel, een looping was het niet.

Na een rustige landing kwamen we aan op LAX. Gelukkig hadden we duidelijke instructies gehad van mensen thuis; niet teveel lachen, niet teveel praten, niet te amicaal..'gewoon doen'. Paspoortcheck, drugshond, vingerafdrukken, foto, Estaformulieren..ja we waren welkom! Vele wachtrijen later zijn we met de shuttlebus naar Hertz gereden om onze auto voor de komende weken op te halen..hij mag er best zijn, vinden we zelf.

En nu, zitten we in ons hotel. Simone staat onder de douche en ik lig op één van de twee enorme tweepersoonsbed boxspringbedden. De kamer is zo groot als onze woonkamer, net zoals de tv..die is ook enorm. Er staat zelfs een tablet die ons begroet als we de deur binnenkomen! Amerika..het land van de extremen..'vind ik mooi'. We zijn moe van de lange dag, 9 uren tijdsverschil, we zijn nu 24 uur op. Maar ook voldaan! En volgevreten..jeetje, net bij een vegetarisch restaurant gegeten. Burrito. Simone met kip, haha vegetarisch. Net zoals de kipcorn in Nederland. Het smaakte goed, de Mexicaanse invloeden waren heerlijk! Maar wat een porties! Morgen gaan we delen...

  • 25 Augustus 2016 - 10:03

    Jelly:

    Lieve Sanne en Simone..
    Heel veel geluk en plezier gewenst op jullie huwelijksreis..
    En Sanne wat lust om de reisverslagen te kunnen lezen en te volgen, geweldig die humor

  • 25 Augustus 2016 - 13:52

    Anna :

    Lieve meiden,

    Wat fijn te lezen dat jullie veilig (en samen ;-) ) in L.A zijn aangekomen. Heel veel plezier en geniet van alle mooie plekken en momenten.

    Liefs en kussen, Anna

  • 25 Augustus 2016 - 19:21

    Klaas:

    Hallo Simone en Sanne,

    Leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen en dat we hierdoor toch een beetje bij jullie zijn.
    Geniet lekker van deze mooie trip.

    En we zien en lezen graag jullie verslaglegging van deze " bijzondere reis"

    Xx

  • 25 Augustus 2016 - 22:51

    Irene:

    Lieve Sanne en Simone...
    Het is zover...jullie huwelijksreis/wittebroodsweken....Amerika...geweldig....geniet er vooral van!!
    Wat goed zeg dat Simone de looping heeft overleefd....arm kind...ik leef met haar mee!
    Erg leuk om jullie te volgen middels zo'n reisverslag...zo zijn wij er ook een beetje bij ;-)
    Geniet van jullie mooie en bijzondere reis en tot jullie volgende verslag....
    Tuutsies en veel liefs
    XXX
    irene

  • 26 Augustus 2016 - 09:53

    Wiesje:

    Lieve Simone en Sanne,

    Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Wat geweldig om jullie zo te kunnen volgen op jullie huwelijk/droomreis.

    Geniet van jullie reis...dan genieten wij van jullie reisverslag en foto's.

    Veel liefs

    Wiesje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Uhm..een omschrijving van mezelf?! Ik denk dat als jullie mijn blog lezen wel weten wie ik ben en dat jullie me anders al lezende wel een beetje leren kennen dus een omschrijving van mijzelf sla ik even over.. Wat ik wel wil vertellen is dat ik in Suriname stage zal gaan lopen op de verloskamers van het Academisch Ziekenhuis Paramaribo. Ik studeer vroedkunde aan Artesis Hogeschool Antwerpen. In juni hoop ik af te studeren zodat ik aan het werk kan als verloskundige! De VLIR-beurs heeft er mede voor gezorgd dat ik deze reis kan maken. Voor studenten in België die erover nadenken om ook stage in Suriname te gaan lopen is het zeker aan te raden om even te kijken op de volgende website: http://www.vliruos.be/index.php?navid=425. Suriname is de "tweede reis" die ik maak. In 2009 ben ik vijf maanden in Oeganda geweest. Vind je het leuk om daar nog iets van te lezen? Dan kun je kijken op: www.bloggen.be/sanne_in_uganda

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 27713

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 01 Oktober 2016

Huwelijksreis

31 Januari 2012 - 30 November -0001

Stage verloskunde

Landen bezocht: