Nieuwe mode - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu Nieuwe mode - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu

Nieuwe mode

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 September 2016 | Verenigde Staten, Sedona

Simone wil graag de laatst ontdekte mode uit Amerika introduceren in Nederland. Namelijk, hoog opgetrokken sokken bij een korte broek. In LA viel het ons al op.. Niet alleen mensen met wandelschoenen hadden hoog opgetrokken sokken aan, maar ook de goed uitziende modepoppetjes. Verschil in sokken is er wel moet ik zeggen..bij de wandelschoen past een mooie witte hoog opgetrokken sportvariant en bij de hippe stappers past de variant die qua kleur matcht bij de gedragen outfit. Ben bang dat het bij Simone de witte sportvariant gaat zijn, ongeacht de zorgvuldig uitgekozen outfit.

Vandaag (en voor jullie dus gister) was het laborday. Waar we werden 'gewaarschuwd' dat alles dicht zou zijn hebben we hier eigenlijk niets van gemerkt! Toen we door het centrum kwamen leek alles open.
Vanochtend zijn we naar Indianen ruïnes geweest, op aanraden van de caissière van gister bij de supermarkt. Veel mensen knopen hier gemakkelijk een praatje met je aan waardoor je regelmatig wat tips krijgt over bijvoorbeeld wat te doen! Erg leuk! Zo ook de caissière van gister! We werden bij de ruïnes verwelkomd door een paar kolibries, wat zijn dat toch mooie vogeltjes! De indianen ruïnes heten de Palatki ruïnes. Rond 1150 na Christus (ja bij deze geschiedenisles heb ik geprobeerd wél op te letten) bedachten de indianen, die rond 650 jaar na Christus naar het platteland van Arizona waren gekomen, om tegen de Canyon aan huizen te bouwen. De reden dat ze dit deden is niet echt bekend maar het zou kunnen komen omdat ze dan beschermd zouden zijn tegen weersomstandigheden en tegen de vijand, die ze op deze manier niet van achter aan kon vallen. Een deel van deze huizen staat nog. Opgestapelde rode stenen..maar wat ik vooral grappig vond is dat ze verschillende verdiepingen bouwden in hun huizen! In gaten in de muur zaten dikke boomstammen waar ze een tweede verdieping op bouwden. Naast de huizen waren er nog een paar originele muurschilderingen te zien. Niet alles even duidelijk, maar opnieuw met wat fantasie werd er bij iedere schildering een uitleg gegeven. Beesten, mensen maar ook iets dat leek op een kalender, aan de hand van getekende bergen en de zonsopgang. Leuk om te zien!
De markt waar we vanochtend heen wilden gaan bleek nog een uur rijden hier vandaan te zijn..daarom hebben we maar besloten om die te laten schieten en vanmiddag lekker aan de oever bij Oak creek te gaan zitten. Na een stukje hiken, op slippers..dat komt me toch ergens bekend van voor..misschien van die keer in Oeganda dat ik een hele dag ben gaan hiken op slippers omdat ik niks anders bij me had?! Maar goed, dat is een ander verhaal. Een stukje hiken op slippers dus, kwamen we bij de oever. Weer een drukte van belang maar het sfeertje was ontspannen en het zat er leuk! Opnieuw werden we gewaarschuwd voor slangen, verschillende bordjes en zelfs een vrouw die ons nog even apart waarschuwde..bah, ik ben niet bang voor slangen maar met m'n slippertjes over die rotsen, dat voelde toch ook niet helemaal lekker. Gelukkig zijn onze voeten heelhuids weer meegekomen naar het hotel!
Morgen hebben we ze namelijk ook nodig, dan gaan we naar de Grand Canyon! Ons laatste nachtje in Sedona dus!
Verder is Fajèn morgen jarig, of bij jullie dus weer vandaag al! 4 jaar alweer..kleine meisjes worden groot! Lieverd, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Er is een kaartje naar je onderweg! Dikke kus van ons!

  • 06 September 2016 - 15:12

    Irene:

    Love it...de verhalen..
    Zie het zo voor me...
    Zou het de oceaan overwaaien... Van die sokken??
    Kus van mij...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Uhm..een omschrijving van mezelf?! Ik denk dat als jullie mijn blog lezen wel weten wie ik ben en dat jullie me anders al lezende wel een beetje leren kennen dus een omschrijving van mijzelf sla ik even over.. Wat ik wel wil vertellen is dat ik in Suriname stage zal gaan lopen op de verloskamers van het Academisch Ziekenhuis Paramaribo. Ik studeer vroedkunde aan Artesis Hogeschool Antwerpen. In juni hoop ik af te studeren zodat ik aan het werk kan als verloskundige! De VLIR-beurs heeft er mede voor gezorgd dat ik deze reis kan maken. Voor studenten in België die erover nadenken om ook stage in Suriname te gaan lopen is het zeker aan te raden om even te kijken op de volgende website: http://www.vliruos.be/index.php?navid=425. Suriname is de "tweede reis" die ik maak. In 2009 ben ik vijf maanden in Oeganda geweest. Vind je het leuk om daar nog iets van te lezen? Dan kun je kijken op: www.bloggen.be/sanne_in_uganda

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 27711

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 01 Oktober 2016

Huwelijksreis

31 Januari 2012 - 30 November -0001

Stage verloskunde

Landen bezocht: