Vegas baby! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu Vegas baby! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu

Vegas baby!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 September 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

We zijn in Las Vegas!! Wow! Wat is het hier groot! Toen we het hotel binnen kwamen, liepen we ook direct een casino binnen. Dat is de lobby van het hotel. Knipperende lampjes, gekleurde lichtjes en allerlei geluidjes zie en hoor je continu. Nadat we onze spullen op onze kamer hadden gebracht hebben we de shuttlebus naar de strip genomen, daar waar de meeste hoogtepunten van Vegas zitten. We kregen een plattegrondje mee van de strip. Bij de receptie van het hotel hadden we gevraagd wat we beslist moeten zien als we in Vegas zijn. Zijn eerste vraag aan ons was: "are you drinkers?" Uhm haha.."sometimes". Nou wat we dan beslist moesten doen was een rondje in het reuzenrad. Dat duurt 30 minuten en je kunt dan onbeperkt drinken voor 25 dollar. Haha, in 30 minuten onbeperkt drinken..nou draaien wij onze hand allebei niet om voor een paar borreltjes maar in 30 minuten je volledig volgieten, die lol zagen we niet helemaal. Misschien morgen wel ;).
Las Vegas is, voor wat we nu hebben gezien, een stad waar seks, drank en rock en rol voorop staan. Simone noemt het een smoezelige stad haha, maar dat komt voornamelijk door de zwervers die je hier toch wel regelmatig ziet. Op straat lopen aangeschoten en dronken mensen met flesjes bier en cocktails. Waar we in de andere steden waar we zijn geweest opvallend weinig mensen zagen roken zie je dat hier juist weer heel veel. Limousines rijden af en aan, helikopters vliegen over de stad en de gebouwen zijn inmens groot. Ze hebben de Eiffeltoren en het Vrijheidsbeeld nagebouwd. Midden op de strip staat een groot verlichte Coca Cola fles, met een lift erin. Het is een hele grote Coca Cola winkel, met allerlei Coca Cola tassen, kleding, je kunt het zo gek niet bedenken.. Daarnaast zit een enorme M&M winkel. Voordat we hierheen kwamen had ik al van deze winkel gehoord, dus we moesten hier even heen! Een hele wand vol met buizen M&M's, lopend tot aan het plafond met allerlei verschillende kleuren. Het leek wel een regenboog! En het was vooral zo ontzettend veel! Een M&M winkel van vier verdiepingen hoog..you've gotta love it ♡!
En natuurlijk de casino's..die 24 uur per dag open zijn! Hoeveel het er zijn weet ik niet, maar ook die zijn ontzettend groot en drukbezocht! Wij hebben nog niet gegokt, wie weet morgen even ♤♡◇♧. Wat ook drukbezocht is, is het restaurant van Gordon Ramsey, Burg'r..we hebben er even gekeken, helaas niet gegeten ;)!
Wat hier wel weer mag is een biertje drinken zonder te eten, we zijn nu namelijk in Nevada. In Utah mocht dat niet, als je daar een alcoholische versnapering wilde moest je er wat te eten bij bestellen. Dat was bij de wet geregeld. Niet voor niks dat sommige Amerikanen zo dik worden..die vreten bij de klippen omhoog om een keer een nachtje flink door te halen! Hier in Vegas, halen ze volgens mij hele weekenden door..!

Sanne

Uhm..een omschrijving van mezelf?! Ik denk dat als jullie mijn blog lezen wel weten wie ik ben en dat jullie me anders al lezende wel een beetje leren kennen dus een omschrijving van mijzelf sla ik even over.. Wat ik wel wil vertellen is dat ik in Suriname stage zal gaan lopen op de verloskamers van het Academisch Ziekenhuis Paramaribo. Ik studeer vroedkunde aan Artesis Hogeschool Antwerpen. In juni hoop ik af te studeren zodat ik aan het werk kan als verloskundige! De VLIR-beurs heeft er mede voor gezorgd dat ik deze reis kan maken. Voor studenten in België die erover nadenken om ook stage in Suriname te gaan lopen is het zeker aan te raden om even te kijken op de volgende website: http://www.vliruos.be/index.php?navid=425. Suriname is de "tweede reis" die ik maak. In 2009 ben ik vijf maanden in Oeganda geweest. Vind je het leuk om daar nog iets van te lezen? Dan kun je kijken op: www.bloggen.be/sanne_in_uganda

Actief sinds 30 Jan. 2012