Sneeuw! - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu Sneeuw! - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu

Sneeuw!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 September 2016 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Nog geen 100 kilometer terug zaten we in de woestijn en nu ligt er sneeuw op de bergtoppen! Het lijkt alsof we de Alpen in zijn gereden..op het bord boven onze Alpenhof lodge staat ook 'Wilkommen'! Het is een echt wintersportstadje, met verschillende winkels die skispullen verkopen. Wat een wereld van verschil met waar we gisteravond zaten!
Het is hier buiten ook wat kouder..we mogen niet klagen hoor, denk dat het zeker nog wel 23 graden is maar in de schaduw is het toch wat minder aangenaam. Even lekker in de hottub was vanmiddag heerlijk maar het koude zwembad hebben we nu even overgeslagen! Een enorm donkere wolk boven de bergen deed ons even vermoeden dat het zou gaan sneeuwen, maar gelukkig viel dat mee! Het overgrote deel van het jaar is het hier wel besneeuwd, van november tot halverwege juni.. Dan zou mijn pasgekochte winterjas (een super mooie, gekocht in Las Vegas!) toch van pas komen. Hoewel ik hoop dat hij nog even in de tas kan blijven zitten!
Waar we de laatste tijd regelmatig werden gewaarschuwd voor ratelslangen, werden we hier direct gewaarschuwd voor beren! Wauw, beren..die heb ik nog nooit in het wild gezien! Of najah, in Kroatië misschien, maar we weten nog steeds niet zeker of dat een echte was of een standbeeld bij mensen in de tuin haha! Alleen een beer tegenkomen, dat is volgens mij niet perse gezellig. We moesten al het eetbare uit de auto halen, alleen water mocht blijven liggen. Anders doen ze blijkbaar een poging om bij het eten te komen. Vraag me dan wel af of een beer het voor elkaar krijgt om een auto open te maken..maarja, hij is dan wel ook 'beresterk' natuurlijk! Ook moeten we er goed om denken dat we etensresten buiten de lodge goed opruimen. De beren zijn 'up', dus de kans dat we er één tegenkomen is redelijk. Voornamelijk 's nachts, dan gaan ze de prullenbakken af. Simone zei al, leg maar een paar nootjes onder ons raam ;)! Beren zijn gek op nootjes.
Morgen gaan we naar Monolake en de Mammoth Lakes, wandelen/hiken en misschien nog even met een bootje het water op! Helaas ligt er op de bergtoppen niet zoveel sneeuw dat we kunnen skiën, snowboarden of sleeën. Hoewel we dat misschien ook niet hadden gekund als er wel sneeuw lag..maar dat zou komen door het gebrek aan ervaring;).
Ik ga nog even bij het raam staan..je weet maar nooit wat er voorbij komt ;)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Uhm..een omschrijving van mezelf?! Ik denk dat als jullie mijn blog lezen wel weten wie ik ben en dat jullie me anders al lezende wel een beetje leren kennen dus een omschrijving van mijzelf sla ik even over.. Wat ik wel wil vertellen is dat ik in Suriname stage zal gaan lopen op de verloskamers van het Academisch Ziekenhuis Paramaribo. Ik studeer vroedkunde aan Artesis Hogeschool Antwerpen. In juni hoop ik af te studeren zodat ik aan het werk kan als verloskundige! De VLIR-beurs heeft er mede voor gezorgd dat ik deze reis kan maken. Voor studenten in België die erover nadenken om ook stage in Suriname te gaan lopen is het zeker aan te raden om even te kijken op de volgende website: http://www.vliruos.be/index.php?navid=425. Suriname is de "tweede reis" die ik maak. In 2009 ben ik vijf maanden in Oeganda geweest. Vind je het leuk om daar nog iets van te lezen? Dan kun je kijken op: www.bloggen.be/sanne_in_uganda

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 27733

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 01 Oktober 2016

Huwelijksreis

31 Januari 2012 - 30 November -0001

Stage verloskunde

Landen bezocht: