Fietsen over de Golden Gate bridge! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu Fietsen over de Golden Gate bridge! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu

Fietsen over de Golden Gate bridge!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 September 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Wat was dat leuk om te doen! Ik moet zeggen dat ik hier ook echt naar uitkeek..gewoon even lekker op de fiets door de stad, nergens afhankelijk van. Met een lekker zonnetje zijn we op ons gemakje door de stad gefietst naar de Golden Gate bridge. Het lekkere zonnetje heeft z'n sporen achtergelaten bij Simone. Het is hier wat koeler dan we gewend waren dus insmeren met zonnebrand, dat leek niet nodig. Maar zonder het echt te merken is Simone flink verbrand. Op onze eerste date waren haar vingertoppen verbrand, omdat die onder de jas vandaan kwamen. Nu zijn die juist gespaard gebleven, omdat ze onder de handvatten zaten.. Bij de honkbalwedstrijd, waar we vanavond zijn geweest was het dus rillen van de kou, maar ook zeker van het verbrand zijn!
Bij de Oakland Athletics zijn we vanavond geweest. Net zoals in de film, lijken mensen daar voornamelijk te komen om te eten. Flinke zakken popcorn, bakken nacho's, groooote Cola,  enorme hotdogs.. De wedstrijd zelf was niet heel spannend. Veel mensen kwamen ook later, zelfs voor het laatste half uurtje, dus dat zal vast vaker zo zijn ;). In de wedstrijd is 3 keer gescoord, door de tegenpartij..dat is natuurlijk extra jammer. Ik kan me herinneren van het honkbal spelen op de basis- en middelbare school dat er regelmatig mensen op een honk stonden, nou hier was dat eerder uitzondering dan regel. Wij hadden allebei gedacht dat er iets meer actie zou zijn!
Bij de wedstrijd komen was nog een hele tour. Om de stad door te komen hebben we voor 48 uur een hop-on-hop-off-ticket voor de bus. Een rondje in deze bus zorgt ervoor dat je de highlights van de stad ziet. Met de bus waren we al naar de fietsenverhuur aan de andere kant van de stad gegaan, terug leek het ons ook leuk om weer met de bus te gaan want dan hadden we het grootste deel van de route gezien. Het was wel wat krap qua tijd, maar het moest precies lukken. Als je niet in de file komt te staan..sh*t!! Zo gingen we het echt niet redden.. Gelukkig waren er twee super vriendelijke diva's in de bus die ook niet in het hoofd hadden om zo lang te wachten. Dus ergens halverwege zijn we de bus uitgegaan, met de diva's in een taxi gestapt en zo verder gegaan. Prachtig, nee niet prachtig, maar wat had de plastisch chirurg goed zijn best gedaan op deze vrouwen. Eén van de twee bleek vandaag 60 jaar te zijn geworden maar dat was zeker niet aan haar rimpels te zien! Met de auto naar Oakland, zoals ons plan was..nee dat leek ze toch echt niet handig. Ze instrueerden de taxichauffeur wat hij ons moest uitleggen en waar hij ons moest brengen. Met 'de Bart' zouden we er veel sneller en makkelijker zijn. En zo gezegd zo gedaan, 'de Bart', een soort van snelle trein onder de zee door heeft ons mooi op tijd voor de wedstrijd in Oakland gebracht en zojuist ook weer vlakbij het hotel! Ideaal!
Maar, de dag begon natuurlijk met het ontbijt en de presentatie. Het ontbijt, tsja, uhm..een kleine tegenvaller. De presentatie was gericht op het verkopen van aandelen. Het klonk allemaal prachtig, totdat de prijslijst kwam. Ik zei al tegen Simone, "dat kost straks zo  $5000,- haha". Nou toen we zagen dat daar nog een 0 achter kwam te staan hebben we ze vriendelijk bedankt voor de $75,- en het ontbijt..nu weten we waar ze die leuke cadeautjes van kopen;)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Uhm..een omschrijving van mezelf?! Ik denk dat als jullie mijn blog lezen wel weten wie ik ben en dat jullie me anders al lezende wel een beetje leren kennen dus een omschrijving van mijzelf sla ik even over.. Wat ik wel wil vertellen is dat ik in Suriname stage zal gaan lopen op de verloskamers van het Academisch Ziekenhuis Paramaribo. Ik studeer vroedkunde aan Artesis Hogeschool Antwerpen. In juni hoop ik af te studeren zodat ik aan het werk kan als verloskundige! De VLIR-beurs heeft er mede voor gezorgd dat ik deze reis kan maken. Voor studenten in België die erover nadenken om ook stage in Suriname te gaan lopen is het zeker aan te raden om even te kijken op de volgende website: http://www.vliruos.be/index.php?navid=425. Suriname is de "tweede reis" die ik maak. In 2009 ben ik vijf maanden in Oeganda geweest. Vind je het leuk om daar nog iets van te lezen? Dan kun je kijken op: www.bloggen.be/sanne_in_uganda

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 27697

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 01 Oktober 2016

Huwelijksreis

31 Januari 2012 - 30 November -0001

Stage verloskunde

Landen bezocht: