Een tip?! Hand op de knip.. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu Een tip?! Hand op de knip.. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu

Een tip?! Hand op de knip..

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Volgens mij hebben alle Amerikanen een geldboom, de 'toerist' heet de boom, waar ze graag van plukken. Het geven van fooi, daar zijn wij Nederlanders niet extreem gul in.. In het land der extremen, Amerika, willen ze echter overal fooi voor hebben. Gisteravond hebben we gegeten voor $38,-..als fooi werd $5,- per persoon gerekend stond in de menukaart! Bijna 30%! Vanochtend ging het verder bij ons uitgebreide ontbijt in een café. Pancakes met maple syrup, boter en vers fruit. Een goed gevulde omelet met toast en vers fruit (we mochten kiezen uit fruit of friet, huh..friet? Ja friet om 7.45 uur..). Opnieuw werd fooi gevraagd, het staat zelfs apart op de bon..je moet invullen wat je aan fooi wilt geven, deze keer wel vrij om te kiezen wat je wilt geven. Met goed gevulde buiken zijn we naar Beverly Hills en Hollywood geweest. We werden opgehaald in de bus, weer fooi. Kregen een rondleiding in een andere bus, opnieuw fooi. En werden uiteraard door weer een andere bus teruggebracht naar het hotel..ja je raadt het al..fooi! Wij worden 'suniche Nederlanders'.. $1,- kunnen ze krijgen, wij houden de hand op de knip, we zijn gekke Henkie niet..maar Nederlanders ;)!
De rondleiding was wel écht heel leuk..we hebben de huizen gezien waar Michael Jackson en Elvis Presley woonden, het oude huis van Bruno Mars en z'n nieuwe optrekje van een schappelijke 9,5 miljoen dollar. Wonen in Beverly Hills of Hollywood is erg duur, met 1,5 miljoen dollar kun je een huisje krijgen onderaan de berg..kom je hogerop betaal je tot wel 20 miljoen dollar..maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen. Ook fijn voor de katten of honden, dat je dan wat hebt..die moet je namelijk binnenhouden vertelde onze gids, anders worden ze opgegeten door coyotes.. "Maar we hebben geen muggen en wespen" zei hij er snel achteraan.
Verder hebben we het 'Hollywoodsign' gezien en hebben op "de ster" van Nicolas Cage gestaan..op de walk of fame, de bruine hebben we niet gezien..

Vanmiddag hebben we de auto gepakt en zijn we naar de Santa Monica Pier gereden..onze Honda, die een Hyundai blijkt te zijn rijdt goed..deze willen we thuis ook wel ;)! In Santa Monica hebben we heerlijk op/aan het strand wat gedronken en gegeten (jaja, deze keer gedeeld..en we hadden genoeg!), live muziek geluisterd en genoten van alle palmbomen die de Boulevards hier versieren.

Het is hier prachtig.. Simone heeft de hele dag het gevoel dat ze in de film zit.. Morgen zal dat gevoel vast nog meer zijn, dan gaan we naar de Universal Studio's! Zin in!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Uhm..een omschrijving van mezelf?! Ik denk dat als jullie mijn blog lezen wel weten wie ik ben en dat jullie me anders al lezende wel een beetje leren kennen dus een omschrijving van mijzelf sla ik even over.. Wat ik wel wil vertellen is dat ik in Suriname stage zal gaan lopen op de verloskamers van het Academisch Ziekenhuis Paramaribo. Ik studeer vroedkunde aan Artesis Hogeschool Antwerpen. In juni hoop ik af te studeren zodat ik aan het werk kan als verloskundige! De VLIR-beurs heeft er mede voor gezorgd dat ik deze reis kan maken. Voor studenten in België die erover nadenken om ook stage in Suriname te gaan lopen is het zeker aan te raden om even te kijken op de volgende website: http://www.vliruos.be/index.php?navid=425. Suriname is de "tweede reis" die ik maak. In 2009 ben ik vijf maanden in Oeganda geweest. Vind je het leuk om daar nog iets van te lezen? Dan kun je kijken op: www.bloggen.be/sanne_in_uganda

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 27722

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 01 Oktober 2016

Huwelijksreis

31 Januari 2012 - 30 November -0001

Stage verloskunde

Landen bezocht: