Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sanne Vlugt - WaarBenJij.nu

Alcatraz

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 September 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Alcatraz, bij velen misschien wel bekend, is een eiland ongeveer 2 kilometer voor de kust van San Francisco. Jarenlang diende het eiland als een gevangenis voor 'de zware jongens', mannen die in de 'gewone gevangenis' misdaden hadden gepleegd of waarbij het risico groot was dat ze zouden proberen te ontsnappen. Ontsnappen op Alcatraz, dat werd namelijk als vrijwel onmogelijk geacht. Het is 'maar' 2 kilometer zwemmen, maar door het koude water en de verraderlijke oceaan is het erg moeilijk om de overkant al zwemmend te halen, mocht je al van het eiland afkomen natuurlijk. Het was een erg leuke tour om te doen! Indrukwekkend om de kleine celletjes te zien, 5-7-9 feet. Een wc pot, opklapstoeltje, opklaptafeltje en een opklapbed. Meer hadden ze niet. Ze kregen echter wel bijna dagelijks appeltaart als toetje..
Een aantal leuke dingen die we vandaag gehoord hebben..
- Iedere ochtend moesten de gevangenen douchen met warm water, zodat ze niet konden wennen aan koud (oceaan) water.
- In de keuken stond een bord waarop de messen hingen. Op de plek waar de messen moesten hangen hadden ze de messen getekend zodat als er één zou missen de bewaker het snel zou opmerken.
- Het geluid dat de hekken maken als de cellen worden gesloten is gebruikt in verschillende films, waaronder Jurassic Park en Terminator 2.
- Het was extra frustrerend om op Alcatraz te zitten omdat je San Francisco kon zien liggen, je zag en hoorde dus wat je mistte. Maar je rook het ook als de wind goed stond, dan rook je de chocoladefabriek!
Alcatraz hebben we in de avond gedaan. De rest van de dag hebben we doorgebracht bij de Fisherman's wharf in de baai. San Francisco zit er ook alweer op..nu lijkt de tijd nog sneller te gaan! We gaan genieten van de laatste daagjes hier in Amerika!! Hopelijk met mooi weer en een paar uurtjes bij het strand! Morgen gaan we hopelijk Walvissen spotten op zee bij Monterey bay! Dikke kus van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Uhm..een omschrijving van mezelf?! Ik denk dat als jullie mijn blog lezen wel weten wie ik ben en dat jullie me anders al lezende wel een beetje leren kennen dus een omschrijving van mijzelf sla ik even over.. Wat ik wel wil vertellen is dat ik in Suriname stage zal gaan lopen op de verloskamers van het Academisch Ziekenhuis Paramaribo. Ik studeer vroedkunde aan Artesis Hogeschool Antwerpen. In juni hoop ik af te studeren zodat ik aan het werk kan als verloskundige! De VLIR-beurs heeft er mede voor gezorgd dat ik deze reis kan maken. Voor studenten in België die erover nadenken om ook stage in Suriname te gaan lopen is het zeker aan te raden om even te kijken op de volgende website: http://www.vliruos.be/index.php?navid=425. Suriname is de "tweede reis" die ik maak. In 2009 ben ik vijf maanden in Oeganda geweest. Vind je het leuk om daar nog iets van te lezen? Dan kun je kijken op: www.bloggen.be/sanne_in_uganda

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 27725

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 01 Oktober 2016

Huwelijksreis

31 Januari 2012 - 30 November -0001

Stage verloskunde

Landen bezocht: